Az érintõképernyõket
több változatban lehet megépíteni:

|
-
Az
érintõképernyő legegyszerűbb fajtája érzékelő
huzalok rácsozatából áll, amely az érintés helyét a vízszintes
és függőleges összeköttetések alapján határozza
meg.
-
Egy
másik, pontosabb típus (analogue resistive) elektromosan feltöltött
felületet használ. A képernyő szélén szenzorok találhatók,
amelyek az érintés okozta elektromos zavarokat érzékelik.
-
Ugyanez
a megoldás a kapacitásos (capacitive) érintõképernyőnél,
de itt nem a feszültségek, hanem a kapacitások változnak a képernyő
mentén.
-
A
következő típus (scanning infrafed) infravörös (IR)
sugarakat kibocsátó diódákat (LED-eket) használ. Ezek a
LED-ek láthatatlan infravörös sugarakból álló rácsot
hoznak létre, amelyet a felhasználó ujjával megszakít.
|
-
A
felületakusztikus-hullám érzékelõ érintõképernyõ
(SAW - Surface Accoustic Wave) esetében a képernyőn két
hangsugárzó van két ellentétes sarokban, s az általuk
kibocsátott, nem hallható hangullámokat üvegprizmák szórják
szét az üvegfelület mentén. Az ellenkező sarokban lévő
hangérzékelők veszik a kibocsátott jeleket,
amelyeket a saját prizmasoruk feléjük irányít. A képernyő
megérintésekor a hanghullámok intenzitása megváltozik, és
mivel a prizmák egy folyamatosan ritkuló skálán vannak
elhelyezve, a hangullámok intenzitásváltozásának nagyságából
az érintés helye meghatározható.
|

|

|