3.5.5. Az AGP alkalmazása a gyakorlatban

Az AGP használata csak akkor gyorsítja egy alkalmazás futását, ha az absztrakt 3D modelltérben definiált objektumokról igen jó minőségű (ún. fotórealisztikus) képet, vagy mozgóképet kell előállítani nagy felbontásban és színmélységben a monitor képernyőjén;

Ennek megfelelően egy szokásos irodai alkalmazás esetén nem várható teljesítménynövekedés az AGP-től. A programok felgyorsult futtatása csak a 3D grafikus alkalmazások (és ezen belül is elsősorban a játékprogramok) esetében valószínűsíthető, de ennek még néhány további feltétele is van:

  • a monitorvezérlő kártya hardvere és az alaplapi áramkörkészlete támogatja az AGP-t;

  • a monitorvezérlő kártya processzorának, a rendszermemóriának és az AGP-nek a sebessége összhangban van. Így a 4x, de különösen a 8x AGP teljesítményét csak nagysebességű memóriák (133 MHz SD-RAM, DDR és Direct Rambus DRAM, lásd 3.7 fejezet) alkalmazása esetén tudjuk kihasználni;

  • az AGP csak akkor gyorsítja fel érzékelhetően a 3D grafikus programok futását, ha a szoftver fejlesztésénél az AGP lehetőségeit figyelembe vették. A Win98 és Windows NT 5.0 natív AGP támogatással rendelkezik, ezek az operációs rendszerek az AGP sín inicializálását megoldják. Az AGP szolgáltatásait a programok a Microsoft DirectX (Direct3D) API-n keresztül tudják igénybe venni.

  • az AGP hatékonysága a monitorvezérlő kártya grafikus processzorának (processzorainak) képességeitől és a kártyán lévő RAM kapacitásától is függ. (Nyilvánvaló, ha a 3D képelőállításhoz szükséges összes textúra, z-buffer stb. belefér a kártya memóriájába, akkor az AGP csak minimális gyorsítást eredményez.)

tartalomjegyzék almenü fogalomszótár jelölésrendszer ellenőrző kérdések előző alfejezet előző lap következő lap következő alfejezet