3.5.5. Az AGP alkalmazása a
gyakorlatban
Az AGP használata csak akkor
gyorsítja egy alkalmazás futását, ha az absztrakt
3D modelltérben definiált
objektumokról igen jó minőségű (ún. fotórealisztikus) képet, vagy
mozgóképet kell előállítani nagy felbontásban és
színmélységben
a monitor képernyőjén;
Ennek megfelelően egy szokásos irodai
alkalmazás esetén nem várható teljesítménynövekedés az AGP-től. A
programok felgyorsult futtatása csak a 3D grafikus alkalmazások (és ezen
belül is elsősorban a játékprogramok) esetében valószínűsíthető, de ennek
még néhány további feltétele is van:
-
a
monitorvezérlő kártya
hardvere és az
alaplapi áramkörkészlete támogatja az AGP-t;
-
a monitorvezérlő kártya processzorának, a
rendszermemóriának és az AGP-nek a sebessége összhangban van. Így
a 4x, de különösen a 8x AGP teljesítményét csak nagysebességű memóriák
(133 MHz SD-RAM,
DDR és
Direct Rambus DRAM, lásd
3.7
fejezet) alkalmazása esetén tudjuk kihasználni;
-
az AGP csak akkor gyorsítja fel
érzékelhetően a
3D grafikus programok futását, ha a szoftver
fejlesztésénél az AGP lehetőségeit figyelembe vették. A Win98 és Windows
NT 5.0 natív AGP támogatással rendelkezik, ezek az operációs rendszerek az
AGP sín inicializálását megoldják. Az AGP szolgáltatásait a programok a
Microsoft
DirectX (Direct3D)
API-n keresztül tudják igénybe venni.
-
az AGP hatékonysága a monitorvezérlő kártya
grafikus processzorának (processzorainak) képességeitől és a kártyán lévő
RAM kapacitásától is függ. (Nyilvánvaló, ha a 3D képelőállításhoz
szükséges összes textúra, z-buffer stb. belefér a kártya memóriájába,
akkor az AGP csak minimális gyorsítást eredményez.)
|