3.5.2. A 3D grafikus alkalmazások és az AGP Az AGP alkalmazásának fő előnye az olyan 3D grafikus alkalmazások futtatásának felgyorsítása, amelyeknél relatíve sűrűn kell a 3D vektorgrafikus modelltér "jeleneteiből" a képernyőn megjeleníthető raszteres képet készíteni. Ezért az AGP és a PCI sínes monitorvezérlő kártyák működésének különbségeit a 3D grafikák megjelenítésének szempontjából fogjuk vizsgálni.
A képernyőn való megjelenítésben meghatározó szerepe van a textúráknak, amelyekkel a felületek anyagi jellemzőit, az objektumoknak a nézőponttól való távolságát (mip-mapping) vagy például az áttetszőséget ábrázoljuk a képen. A textúraértékek a képernyő képpontjainak végleges előállításakor kapnak szerepet, ezeket általában több fájlban tároljuk a mágneslemezen. Az előbbieknek megfelelően a 3D grafikában egy képernyőn megjelenített kép elkészítéséhez a következő lépésekre van szükség: • a textúrák kiolvasása a lemezről és átvitele a rendszermemóriába;
• a textúrák
feldolgozása a rendszermemóriában (vagy a monitorvezérlő kártya
• a raszteres
képhez a textúrák felhasználásával kialakított színkódok beírása a
• a megfelelő
digitális-analóg
konverzió után a raszteres kép kirajzolása a
képernyőn. |