A
virtuális valóság modellezésének felhasználási
területeit a jövőben várhatóan az ember–gép kapcsolat perifériáinak
továbbfejlesztése fogja meghatározni. A cél olyan eszközök kifejlesztése,
amelyekkel a virtuális valóság az ember összes érzékszervére hatni képes.
 |
Ezek közül az input eszközök közé sorolható a 3D pozíció érzékelő
GEOBALL, amely lényegét tekintve az egér 3D
megfelelője. A GEOBALL működése során fényérzékelők
leképezik a golyó 3D koordinátáit a virtuális valóságba.
A 3D virtuális valóság manipulációs eszközei közé tartozik
a CYBERGLOVE. A kesztyűben
érzékelők vannak elhelyezve, amelyek a kézmozgást közvetítik a számítógépes
rendszer számára. |

|
A VIRTUAL I/O
két képes szemüveggel vagy a két képet egyidejűleg megjelenítő Head Mounted
Display-vel „közvetlenül” érzékelhetjük szemünkkel a virtuális valóságot. A
két kép egyidejű nézése miatt a térlátás illúziója tökéletes lehet. Emellett
mindkét eszköz lehetővé teszi, hogy a látott képet összekapcsolja 3D
(sztereo) hanghatásokkal.
|