A virtuális valóság modellezésének felhasználási területeit a jövőben várhatóan az ember–gép kapcsolat perifériáinak továbbfejlesztése fogja meghatározni. A cél olyan eszközök kifejlesztése, amelyekkel a virtuális valóság az ember összes érzékszervére hatni képes.

Ezek közül az input eszközök közé sorolható a 3D pozíció érzékelő GEOBALL, amely lényegét tekintve az egér 3D megfelelője. A GEOBALL működése során fényérzékelők leképezik a golyó 3D koordinátáit a virtuális valóságba.

A 3D virtuális valóság manipulációs eszközei közé tartozik a CYBERGLOVE. A kesztyűben érzékelők vannak elhelyezve, amelyek a kézmozgást közvetítik a számítógépes rendszer számára.

A VIRTUAL I/O két képes szemüveggel vagy a két képet egyidejűleg megjelenítő Head Mounted Display-vel „közvetlenül” érzékelhetjük szemünkkel a virtuális valóságot. A két kép egyidejű nézése miatt a térlátás illúziója tökéletes lehet. Emellett mindkét eszköz lehetővé teszi, hogy a látott képet összekapcsolja 3D (sztereo) hanghatásokkal.

tartalomjegyzék almenü fogalomszótár jelölésrendszer ellenőrző kérdések előző fejezet előző lap következő lap következő fejezet