Ha a számítógép a telefonvonalra csatlakoztatott, és perifériaként a mikrofont és a hangszórót vagy ezek egybeépített, fejre illeszthető változatát is használják, akkor a telefonálás PC-vel való integrálása növelheti a munkavégzés hatékonyságát. Például terméktámogatással és telefonos értékesítéssel, telemarketinggel foglalkozó vállalatoknál kerülnek alkalmazásra.

 

Az Internetes videokamera-telefon használható Interneten keresztüli telefonálásra, videofilmek rögzítésére és azok e-mailben való elküldésére. A távolsági kommunikációval a videotelefon technológia jól hasznosítható biztonsági megfigyelésekhez is.

 

Jó ideje kísérleteznek azzal, hogy a számítógép megértse a beszédet. Ehhez a beszéd analóg jeleit digitális jelekké kell alakítani. Az ebből keletkező bitsorokat a számítógép bizonyos tárolt minta szerint megvizsgálja, és ebből betűket, szavakat képez vagy bizonyos parancsokat hajt vére. Miután az emberi beszédnek különböző frekvenciája van, és az egyes emberek kiejtése is különbözik egymástól, a számítógéppel először az ún. gyakorlófázisban meg kell ismertetni a saját kiejtésünket, hogy azt meg tudja tanulni. Ezt a fajta, ún. "mesterséges intelligencia"-alapú rendszereket még fejleszteni kell. Beszélő rendszereket használnak már egyes termékeknél, mint például idegen nyelv kiejtésének tanulásánál, beszélő játékokban, órákban, rádióban és autóellenőrző rendszerekben.

tartalomjegyzék almenü fogalomszótár jelölésrendszer ellenőrző kérdések előző fejezet előző lap következő lap következő fejezet