A 2D gyorsítás olyan feladatokat végez el, mint a Windows-ablakozás alapfunkciói (pl. egy ablak eltolása), vagy a vonalhúzás és színkitöltés. A 3D gyorsító a rendereléshez olyan technikákat használ mint:

  • textúrakezelés: mintázatok, kétdimenziós kép felületekre való leképzése;

  • mip-mapping: textúra több felbontásban való használata közelítésnél/távolodásnál;

  • anisotrop filtering: ferde textúrán levő felirat szűrése;

  • bilinear filtering: négy szomszédos texel (textúra-pont) átlagolása;

  • bump-mapping: a mélység illúziójának keltése egy felszínen;

  • anti-aliasing: az élek "kisimítása";

  • z-buffering: minden pixelhez egy z-érték kiszámítása és tárolása a láthatóság (takarási viszonyok 3D-ben) megállapítása végett;

  • Gouraud árnyékolás: árnyékolt kép kiszámítása intenzitás-interpolálással.

A grafikus kártyák kényelmes felhasználásához szükség van - a már említett driver (meghajtó) programon kívül - egy alkalmazói program interfészre (API = Application Program Interface), amely lehetővé teszi, hogy az alkalmazás szabványos parancsokat használjon a kép megjelenítésére. Ilyen csatolóprogram a Direct X (Windows alatt) és az Open GL (Unix alatt):

                             folytatás

tartalomjegyzék almenü fogalomszótár jelölésrendszer ellenőrző kérdések előző fejezet előző lap következő lap következő fejezet