7.1. 4. A monitorvezérlő kártyaA monitorvezérlő kártya feladata a monitoron megjelenítendő kép előállítása. Ez a kép pontokból tevődik össze, amelyeket pixeleknek neveznek. A korszerű grafikus kártyák minden pixelt önállóan képesek vezérelni, a régi kártyák karakteres üzemmódja ma már kevésbé használt. A megjelenítésre előkészített kép digitális változatát a kártya RAM memóriájában tárolják, amely így egy képkeret puffer (frame buffer) szerepét tölti be. Ebben a videomemóriában minden pixelnek egy n bites bejegyzés felel meg, amelynek a hossza (a színmélység) meghatározza az ábrázolható színek számát (2n). A 16 bites színmélységet "High Colour"-nak neveznik, a 24 bitest pedig - amely valósághű megjelenítést tesz lehetővé - "True Colour"-nak. (A három alapszínnek megfelelően minden bejegyzés három, ez utóbbi esetben egy-egy bájtos mezőre oszlik.) |