Programozás 1

Fontos linkek

A grafikus könyvtár letöltése, dokumentációja
Eredmények

Házifeladat feltöltés

Kép konvertáló program Windows alá

Feladatokhoz anyagok

1.gyak feladatok
2. gyak feladatok

hóesés példa

operátoros kiegészítős Mandelbrot

3d test keretrendszer

térkép generáló program
térkép néző és szerkesztő program

Laki László jóvoltából szótár:
magyar szavak (utf8)
magyar szavak (cp1250)
angol szavak

vector/map példaprogram list rendezés/beszúrórendezés példaprogram

Első beadandó

Az első beadandó egy tetszőleges fizikai szimuláció. Fontos formai követelmény, hogy a szimulálandó objektumnak rejtett legyen a reprezentációja, és a tagfüggvényei legalább két mezőt módosítsanak (befolyásoló metódusok), vagy egyet sem (lekérdező metódusok).
Közös jellemzőjük a szimulációknak, hogy időbeli változást kell tudni bemutatni. Két lehetséges formája van ennek: a grafikus ábrázolás animációban, vagy egy logfájlba való írás, amit egy a beadandóban kommentben megnevezett programmal (például Matlabbal, vagy gnuplottal) meg lehet nézni. Ez utóbbi esetben nem animáció, hanem tipikusan trajektória az eredmény.
Néhány feladatötlet:
  • ferde hajítás
  • tömegvonzás
  • töltés változása kondenzátorban
  • rugóra akasztott test
  • két rugóra akasztott test (nehezebb: nem párhuzamos egyforma rugókra, hanem háromszög alakban)
  • ...


  • Nem csak fizikai szimulációt lehet beadni, de ebben az esetben a gyakorlatvezetőkkel egyeztetni kell előre, lehetőleg email útján, nem megvárva a következő gyakorlatot.

    Második beadandó

    Határidő: ápr. 26. 10:00

    Az erről a weboldalról letölthető térképgeneráló és szerkesztő programokkal térképeket tudsz előállítani. A második beadandóban a térképet a programmal meg kell jeleníteni, és azon általában egérrel pontokat kijelölni, a kijelölt pontokkal különféle műveletekt elvégezni a választott feladattól függően. A térkép megjelenítéséhez használt színek hasonlítsanak a valódi domborzati térképére. A negatív értékek vízalattiak, a pozitívak szárazföldi magasságok.
    1) rajzold körbe a kattintással kijelölt szigetet!
    2) két kattintással jelölj meg két pontot. mutass egy útvonalat, amerre száraz lábbal megközelíthető az első pontból a második - ha ez lehetséges. Nem kell a lehető legrövidebb utat mutatni, egy tetszőleges útvonal elég
    3) vízfelületre kattintásra közölje a program, hogy tó-e, vagy tenger (tenger ami a térkép széléig ér)
    4) vízfelületre kattintásra kezeljen a program a domborzati információ megtartása mellett egy vízmélység-értéket is, amit arra használ, hogy a kattintás helyénél vizet önt a térképre addig, amíg az egy egységgel magassabb lesz az adott pontban. A vízállás így egy tóban addig nőhet, amíg valamelyik kattintásra túlfolyik, és ilyenkor elárasztja a térképet. A térkép széle végtelen magas partnak tekinthető. A felhasználó minden kattintás helyét megválaszthatja. Ehhez a feladathoz érdemes tengerszemeket tartalmazó térképet szerkeszteni.
    5) egérkattintásra jelölj meg egy pontot a térképen, ahol görgővel beállítható magasságban modellezz egy fényforrást. A térképet színezd úgy, hogy a felületszakaszokra állított normálvektort a fényforrás irányával veted össze, illetve kezeled a domborzat által vetett árnyékokat is. Csak sima grafikuslib használható.
    6) tölts be egy térképet, és jelöld meg a leginkább repülőtérnek való helyet. A repülőtér egy irányban legalább 10 hosszú olyan szakasz, ahol a domborzat a lehető leginkább sima és vízszintes. A 10 egységnyi hossz kerekítve értendő, a leszállópálya nem feltétlenül párhuzamos a koordinátatengelyekkel.


    Harmadik beadandó

    Futtasd le ezt programot a saját email címeddel. A kapott deklarációhoz találj ki szöveges feladatot, amit egy .txt fájlban mellékelni kell majd (lehetőleg utf8 kódolásban).

    A szöveges feladat tartalmazzon adat eltárolást memóriába, lekérést bizonyos esetekre, illetve teljes kimentést és betöltést fájlból. Nem kell grafikát használni. A pontozás legfontosabb szempontjai a választott szöveges feladat és az adatszerkezet harmóniája, és az implementáció korrekt működése lesz, emellett a kód szervezését is figyelembe vesszük. Formai követelmény, hogy a teljes adatszerkezet egy típus egy mezője legyen, és az említett adatrögzítés és lekérés, illetve fájlműveletek ezen típus tagfüggvényei legyenek.

    Határidő: 2014. máj. 23.

    Géptermi ZH

    A géptermi ZH időpontja 2014. jún. 2, hétfő. 10:00-tól. A második emeleti géptermeknél lesz eligazítás, hogy ki melyik teremben ír.

    pótZH: jún. 27. A szervezés azonos.