Multimédiás (MMX) és a 3D grafikus aritmetikai műveletekA számítógépes képfeldolgozás és grafika fejlődése arra ösztönözte a hardver fejlesztőket, hogy a multimédiát és a 3D grafikát használó programok műveletigényét az utasításkészletben is érvényesítsék. Emiatt SIMD (egy utasításfolyam, több adatfolyam) típusú gépi utasításokkal egészítették ki az utasításkészletet. Így jelentek meg a vektor adattípusok, melyek kezelése új feladatot jelentett. Ha például két egybájtos értéket össze akarunk adni nem előjeles módon, a következő problémákkal kell szembenéznünk: az operandusok értéke 0–255-ig terjedhet, így összegük 0–510 közötti értéket vehet fel. Ezért az eredmény 1 byte-ban nem fog beleférni. Ekkor két lehetőségünk van:
Az MMX és 3D grafikus adatokkal, a műveleteket a processzor vektorszámítógépként működve hajtja végre. |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |