Bevezetés a programozásba 2

ZH

Elso geptermi ZH idopontja 05.27. 10-tol beadando bemutatas, 11-tol ZH.
Gyulekezo a masodik emeleten.

PótpótZH: 06.24. 10:00-, gyülekezés a másodikon. Libfeltöltés 06.23. 10:00-ig.

Fontos linkek

A grafikus könyvtár letöltése, dokumentációja
1.gyak.feladatok
hóesés, képbetöltés feladatok
widget példa

Kép konvertáló program Windows alá

Kedvcsinálónak extra feladatok (tárgyalási alap lehet extra pontért a gyakorlatvezetőnél)

Előadások


1. Bevezetés, ismétlés: tagfüggvények, láthatóság, konstruktorok, destruktorok
2. Mutatók, dimanikus memóriakezelés
3. Öröklődés
4. Öröklődés 2
5. Fordítási egységek
6. Konstansok, konstans tagfüggvények
7. static: osztályszintű elemek
8. függvénymutatók, template bevezetés
9. template 2, STL +kieg.
10. Esettanulmány, kivételkezelés

Beadandók

1. beadandó

2. beadandó

3. beadandó

Számonkérések

  • Beadandók: a félév során három, egyenként legalább három hétre kiadott beadandó feladatot kell megoldani. A feladatokat egy listából kell kiválasztani a feladat kiadásának hetében. Később feladatot módosítani csak indokolt esetben szabad, minden esetben a gyakorlatvezető külön engedélyével. A feladatok értékelésénél fontos szempont lesz a funkcionalitás, a bolondbiztosság, a kódban a tanult nyelvi elemek használatának minősége, és lesznek formai megkötések is, amikor egy-egy nyelvi elemet kötelező használni egy adott célra. Azok a beadott programok, amik a feladatmegoldáshoz közel vannak, de hibásak, részpontszámot érnek.

    Érvénytelen minden beadandó, amiben a kiadott feladatnak nehéz felfedezni a nyomát (ez a feltöltött HelloWorld program kategória), vagy le sem fordul, vagy valaki máséval feltűnően sok egyezést mutat. Az érvénytelen beadandó azonnali bukást jelent.

  • Házifeladatok: minden gyakorlaton adunk házifeladatot, amit a következő gyakorlaton be kell mutatni. Ha nincs érdemben házifeladat, akkor -1 pontot adunk, ha formai hibás, vagy hiányos, akkor 0-t, ha rendben van, akkor 1 pontot. Javítani mindig az legutóbbi heti házi lehet, -1 állapotról 0-ra lehet javítani. Ha egy házifeladat régebbi, mint egy hetes, már nincs mód a javítására.
  • Géptermi ZH: A félév végén, tipikusan a vizsgaidőszak második hetében lesz a géptermi ZH. Itt viszonylag rövid idő alatt (négy óra) működő C++ programokat kell tudni írni.

    Nagyon fontos, hogy a géptermi ZH-n kötelező lesz használni azt a programcsomagot, amit a félév során magadnak fejlesztesz, és ezen felül mindenki beküldhet annyi saját termelésű forráskódot, amennyit csak akar. A feltöltött programok eredetiségét megvizsgáljuk, a túlságosan hasonló feltöltések a ZH-n nem lesznek használhatóak, tekintet nélkül arra, hogy ki másolt kirol.

  • PótZH: A géptermi ZH után tartunk két pótZH-t, amiken a géptermi ZH eredményén lehet javítani.
  • Beadandók leadásának rendje:

    A beadandókat fel kell tölteni a

    /home/flugi/proghazi/[cortex azonosítód]/bead[hanyadik beadandó]

    könyvtárba, úgy, hogy a könyvtár pontosan egy alkalmazáshoz tartozó fájlokat tartalmazzon. Ha több verziót készítettél el a beadandóhoz, akkor döntsd el, hogy melyiket adod be, és csak azt az egyet töltsd fel. Egyéb fájlokat itt ne tárolj, ne tégy bele órai munkát, és hasonlókat. A felöltésnél NE csomagolj rar és zip fájlokba, csak töltsd fel a szükséges dolgokat. Futtatható állományt sem kell feltölteni, elég a forráskód, a szükséges adatokat tartalmazó fájlok, és esetleg a projectfájl vagy makefile.
    Ha nincs megfelelő progházi mappád, akkor írd be SSH-n (puttyban) a cortexen, hogy

    /home/flugi/proghazi/bevprog2_proghazi_init [csoportszám]