Bevezetés a programozásba 2
ZH
Elso geptermi ZH idopontja 05.27. 10-tol beadando bemutatas, 11-tol ZH.
Gyulekezo a masodik emeleten.
PótpótZH: 06.24. 10:00-, gyülekezés a másodikon. Libfeltöltés 06.23. 10:00-ig.
Fontos linkek
A grafikus könyvtár letöltése, dokumentációja
1.gyak.feladatok
hóesés, képbetöltés feladatok
widget példa
Kép konvertáló program Windows alá
Kedvcsinálónak extra feladatok (tárgyalási alap lehet
extra pontért a gyakorlatvezetőnél)
Előadások
1. Bevezetés, ismétlés: tagfüggvények, láthatóság, konstruktorok, destruktorok
2. Mutatók, dimanikus memóriakezelés
3. Öröklődés
4. Öröklődés 2
5. Fordítási egységek
6. Konstansok, konstans tagfüggvények
7. static: osztályszintű elemek
8. függvénymutatók, template bevezetés
9. template 2, STL
+kieg.
10. Esettanulmány, kivételkezelés
Beadandók
1. beadandó
2. beadandó
3. beadandó
Számonkérések
Beadandók: a félév során három,
egyenként legalább három hétre kiadott beadandó feladatot kell megoldani. A
feladatokat egy listából kell kiválasztani a feladat kiadásának hetében.
Később feladatot módosítani csak indokolt esetben szabad, minden esetben a
gyakorlatvezető külön engedélyével. A feladatok értékelésénél fontos
szempont lesz a funkcionalitás, a bolondbiztosság, a kódban a tanult nyelvi
elemek használatának minősége, és lesznek formai megkötések is, amikor
egy-egy nyelvi elemet kötelező használni egy adott célra. Azok a beadott
programok, amik a feladatmegoldáshoz közel vannak, de hibásak,
részpontszámot érnek.
Érvénytelen minden beadandó, amiben a kiadott feladatnak nehéz felfedezni a
nyomát (ez a feltöltött HelloWorld program kategória), vagy le sem fordul,
vagy valaki máséval feltűnően sok egyezést mutat. Az érvénytelen beadandó
azonnali bukást jelent.
Házifeladatok: minden gyakorlaton adunk házifeladatot, amit a következő
gyakorlaton be kell mutatni. Ha nincs érdemben házifeladat, akkor -1
pontot adunk, ha formai hibás, vagy hiányos, akkor 0-t, ha rendben van,
akkor 1 pontot. Javítani mindig az legutóbbi heti házi lehet, -1
állapotról 0-ra lehet javítani. Ha egy házifeladat régebbi, mint egy hetes,
már nincs mód a javítására.
Géptermi ZH: A félév végén, tipikusan a vizsgaidőszak
második hetében lesz a géptermi ZH. Itt viszonylag rövid idő
alatt (négy óra) működő C++ programokat kell tudni írni.
Nagyon fontos, hogy a géptermi ZH-n kötelező lesz használni azt a
programcsomagot, amit a félév során magadnak fejlesztesz, és ezen felül
mindenki beküldhet annyi saját termelésű forráskódot, amennyit csak akar. A
feltöltött programok eredetiségét megvizsgáljuk, a túlságosan hasonló feltöltések a ZH-n nem lesznek használhatóak, tekintet nélkül arra, hogy ki másolt kirol.
PótZH: A géptermi ZH után tartunk két pótZH-t, amiken a
géptermi ZH eredményén lehet javítani.
Beadandók leadásának rendje:
A beadandókat fel kell
tölteni a /home/flugi/proghazi/[cortex
azonosítód]/bead[hanyadik beadandó]
könyvtárba,
úgy, hogy a könyvtár pontosan egy alkalmazáshoz tartozó fájlokat
tartalmazzon. Ha több verziót készítettél el a beadandóhoz, akkor döntsd el,
hogy melyiket adod be, és csak azt az egyet töltsd fel. Egyéb fájlokat itt
ne tárolj, ne tégy bele órai munkát, és hasonlókat. A felöltésnél NE
csomagolj rar és zip fájlokba, csak töltsd fel a szükséges dolgokat.
Futtatható állományt sem kell feltölteni, elég a forráskód, a szükséges
adatokat tartalmazó fájlok, és esetleg a projectfájl vagy makefile.
Ha nincs megfelelő progházi mappád, akkor írd be SSH-n (puttyban) a cortexen, hogy
/home/flugi/proghazi/bevprog2_proghazi_init [csoportszám]