Bevezetés a programozásba 2

Géptermi ZH

A géptermi ZH időpontja jún. 7, péntek, 10:00. A második emeleti géptermeknél találkozunk.

A widgetlib feltöltési határideje jún. 3. 10:00. A feltöltést a "lib" könyvtárba kell tenni. Sikeresen feltöltött fájlok listája

2. ZH: 06.14. 10:00- (lib 06.11.)
3. ZH: 06.26. 10:00- (lib 06.24.)

Fontos linkek

A grafikus könyvtár letöltése, dokumentációja
Feladatgyűjtemény
Gyakorlat-eredmények
1.gyak.feladatok
hóesés, képbetöltés feladatok
widget példa
widget példa üzenet alapú gombbal
mutatós konstruktoros gyakorló
mutatós konstruktoros gyakorló 2
Kép konvertáló program Windows alá

Kedvcsinálónak extra feladatok (tárgyalási alap lehet extra pontért a gyakorlatvezetőnél)

Feladatokhoz anyagok

térkép generáló program
térkép néző és szerkesztő program

Előadások


1. Bevezetés, ismétlés: tagfüggvények, láthatóság, konstruktorok, destruktorok
2. Mutatók, dimanikus memóriakezelés
3. Öröklődés
4. példa GUI: wxWidgets
5. Fordítási egységek
6. Konstansok, konstans tagfüggvények
7-8. STL konténerek, sablonok
9. static: osztályszintű tagok
10. Esettanulmány
11. Különböző GUI gomb implementációk

Beadandók

1. beadandó

2. beadandó

3. beadandó

Számonkérések

  • Beadandók: a félév során három, egyenként legalább három hétre kiadott beadandó feladatot kell megoldani. A feladatokat egy listából kell kiválasztani a feladat kiadásának hetében. Később feladatot módosítani csak indokolt esetben szabad, minden esetben a gyakorlatvezető külön engedélyével. A feladatok értékelésénél fontos szempont lesz a funkcionalitás, a bolondbiztosság, a kódban a tanult nyelvi elemek használatának minősége, és lesznek formai megkötések is, amikor egy-egy nyelvi elemet kötelező használni egy adott célra. Azok a beadott programok, amik a feladatmegoldáshoz közel vannak, de hibásak, részpontszámot érnek.

    Érvénytelen minden beadandó, amiben a kiadott feladatnak nehéz felfedezni a nyomát (ez a feltöltött HelloWorld program kategória), vagy le sem fordul, vagy valaki máséval feltűnően sok egyezést mutat. Az érvénytelen beadandó azonnali bukást jelent. Másolt beadandónál az eredeti szerző nem bukik meg, csak egy gyakorlati jegyet levonunk a félév végén (másolásra odaadott beadandónként), ami azt jelenti, hogy a túl jószívű okos hallgató még kaphat elégségest, de remélem senki sem így akar jegyet szerezni.

  • Házifeladatok: minden gyakorlaton adunk házifeladatot, amit a következő gyakorlatig kell feltölteni. Az jöhet géptermi ZH-t írni, akinek minden házifeladata fel van töltve. Heti rendszerességgel ellenőrizni fogjuk a feltöltött házifeladatokat, és minden hiányos házifeladat után levonunk 2 pontot az összpontszámból. Ez kumulálódik, tehát ha valaki az első három heti házit egyáltalán nem tölti fel, annak (3+2+1)*2 pontot fogunk a negyedik hétig levonni. Ezt az évfolyameredményeknél lehet nyomon követni, az esetleges vitás helyzeteket így korán lehet tisztázni.
  • Géptermi ZH: A félév végén, tipikusan a vizsgaidőszak első, esetleg második hetében lesz a géptermi ZH. Itt viszonylag rövid idő alatt (három-négy óra) működő C++ programokat kell tudni írni.

    Nagyon fontos, hogy a géptermi ZH-n kötelező lesz használni azt a programcsomagot, amit a félév során magadnak fejlesztesz, és ezen felül mindenki beküldhet annyi saját termelésű forráskódot, amennyit csak akar. A feltöltött programok eredetiségére a beadandóknál már látott elv érvényesül, a mások tollával ékeskedni próbálók megbuknak.

  • PótZH: A géptermi ZH után tartunk két pótZH-t, amiken a géptermi ZH eredményén lehet javítani.
  • Beadandók leadásának rendje:

    A beadandókat fel kell tölteni a

    /home/flugi/proghazi/[turdus azonosítód]/bead[hanyadik beadandó]

    könyvtárba, úgy, hogy a könyvtár pontosan egy alkalmazáshoz tartozó fájlokat tartalmazzon. Ha több verziót készítettél el a beadandóhoz, akkor döntsd el, hogy melyiket adod be, és csak azt az egyet töltsd fel. Egyéb fájlokat itt ne tárolj, ne tégy bele órai munkát, és hasonlókat. A felöltésnél NE csomagolj rar és zip fájlokba, csak töltsd fel a szükséges dolgokat. Futtatható állományt nem szükséges feltölteni, elég a forráskód, a szükséges adatokat tartalmazó fájlok, és esetleg a projectfájl vagy makefile.
    Ha nincs megfelelő progházi mappád, akkor írd be SSH-n (puttyban) a turduson, hogy

    /home/flugi/proghazi/bevprog2_proghazi_init [csoportszám]